woensdag 4 april 2012

tante W

Goedemorgen universum,

Jij en ik zullen het op een akkoordje moeten gooien.

Boas en Meis hebben een peetmoeder, tante W. Zij heeft een diepe kinderwens. En inmiddels wensen er een aantal mensen heel diep met haar mee. Voor haar. Want het zit niet mee zoals je weet. W is een harde werker, en heeft zich inmiddels met haar wens op duizendeneen manieren uiteen gezet, van volledig loslaten tot krampachtig vasthouden en weer terug. Op de momenten dat het past, lachen we samen om het (peet)moederschap, dat heus niet altijd lollig is. De hard confronterende spiegel en doodsangsten die horen bij moederliefde zijn niet altijd verlangenswaardig. W weet dit, en toch staat haar wens rechtovereind. En blijft ze eraan werken hoe zich ertoe te verhouden.

Het wordt tijd dit harde werk te belonen. En nou weet ik wel dat het leven zo niet in elkaar zit en dat het vooral draait om vertrouwen en loslaten, maar zeg nou zelf. De les heeft nu lang genoeg geduurd toch? 

Als we nou doen dat ik mijn restje kinderwens hierbij opgeef. En zweer op de lente dat ik altijd, echt altijd voor haar klaar sta wanneer zij dat nodig heeft. Plant jij dan dat kleine kindje in haar lieve lijf. Dan komt de rest echt wel goed.

Alvast bedankt,
Sanne



2 opmerkingen:

  1. san wat een ontroerend stukje. en een al te lieve foto erbij. ook al ken ik de lieve peetmoeder niet, ik gun het haar ook. met alles wat erbij hoort. want kinderen zijn een groot geluk.

    BeantwoordenVerwijderen