zondag 1 april 2012

loslaten

Toen ik zwanger was van Meis hadden J en ik allerlei vastomlijnde ideeen over hoe wij het zouden gaan doen als zij er was. We zouden haar bijvoorbeeld geen tv laten kijken tot ze twee was. Echt niet. Toen wij dit vertelden aan vrienden werden we vierkant uitgelachen. Op dat moment sterkte ons dat alleen nog maar meer in onze overtuiging. Terwijl ik dit schrijf zit Meis met Jeroen op de bank, te kijken naar De Ronde van Vlaanderen. Meis is volledig gebiologeerd door de mannen in gekleurde pakjes die echt hard gaan en mooie brillen hebben. Jeroen aait gedachteloos haar rug, hij is minstens zo gebiologeerd door dezelfde mannen.

Toen ik zwanger raakte van Boas en dik 26 weken kotsmisselijk ben geweest, heb ik me overgegeven aan de tv. Tot Meis haar grote plezier. Ze mocht elke dag sesamstraat kijken, ik vond het heerlijk, zij ook. En onze vrienden ook. Meis danst daar graag met de WII, zo ver zijn wij nog niet. Maar ik hou wijs mijn mond. Ik weet inmiddels dat principes en kinderen niet samengaan.

Meis kijkt ook graag naar een film van Hello Kitty die per ongeluk in ons huis terecht is gekomen. Grote fout. In de film zitten nare heksen die enge dingen doen met kleine kinderen. En het is nog lelijk getekend ook, wat misschien nog wel het ergste is. Onlangs heeft Jeroen de film weggegooid. Maar Meis is sinds twee weken twee en niet te dollen. Ze zoekt die film regelmatig. Helaas. Sesamstraat it is. En de Ronde van Vlaanderen. 



3 opmerkingen:

  1. haha, lieve san. je kunt een hoop bedenken he van te voren. ik deed dit wijselijk niet. maar begrijp heel goed dat jullie dit wel deden. ik heb me overgegeven aan tal van dingen die ik eigenlijk anders zou willen doen, maar soms door de situatie gewoon niet kan. de kunst is, denk ik, je er bij neer leggen. en dat niet alles perfect kan zijn. en ook niet hoeft. maar ik ben overtuigd van jouw natuurlijk moederzijn. dat het goed is. ook met hello kitty. of fietsende mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha; idd herkenbaar. Wij hebben een Wii, waar ze idd heel leuk op dansen en mee bowlen. A heeft een DS, en ze spelen regelmatig spelletjes op de iPhone. Maar het kan en mag met mate ... en dat gaat goed. Dom kun je ze niet houden, en de realiteit is nou eenmaal dat er een Wii, iphone en DS bestaat. En soms, heel soms, maak ik er ook misbruik van. Jullie even achter de computer; ik even rustig iets doen... zo gaan die dingen. En ach; zeg nou zelf die liedjes en filmpjes van Sesamstraat zij de bom! Zo leuk (Henny Vrienten rules, we hebben de cd). Maar die dvd van My little pony (met echt de meest vreselijke stemmen die je kunt bedenken) is sinds kort ook kwijt ... heel gek! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na 6 weken al heeeeel herkenbaar, leuke stukjes schrijf je.. Ik blijf ze lezen! Xx

    BeantwoordenVerwijderen