zaterdag 28 april 2012

count your blessings


Ik ben veel thuis. Ik ben heel veel thuis. En heb daarnaast en mede daardoor een obsessie met ons huis. Ik wil het steeds weer veranderen. Van nieuwe hoezen voor de bank naar andere kleuren op de keukenmuur, van het steeds weer in- en uitlijsten van dingen die ik mooi vind tot knalgroene haakjes in de vorm van vogels ophangen, van het eindeloos opnieuw inrichten van de vakkenkast tot het kopen van vrolijke posters. En dus kijk ik naar blogs op de schaarse momenten dat Meis en Boas tegelijkertijd slapen en vergaap ik me aan kleuren, spullen en concepten.

En dan komt de dag dat J ook thuis is en ik bijna door het dak ga van wilde plannen. Maar hij is moe en wil vooral even niks. Thuis. Op de bank. Ik zal dan mijzelf moeten dwingen om alle leuke dingen te bedenken die er zijn, voordat ik, gedreven door extreme inspiratie tegen het plafond aan vlieg. Of er dwars doorheen.

Dus:
·       meis die een puzzel van 16 stukjes gewoon even helemaal zelf maakt
·       boas die zich heel hoog kan opdrukken als hij meis ziet, zelfs op het consultatiebureau
·       J die acrobatiek doet met meis, en dat zij het kan, ondanks dat ze het eng vindt
·       de nieuwe gele 'gimmies' van meis
·       J die twee weken vakantie heeft
·       de gekleurde knutselbolletjes van de hema die ik aan een draadje rijg (soms ben ik heel zen)
·       de blog zilverblauw, wat krijg ik daar een inspiratieboost van!
·       de tomatenplant in de keuken, die nu echt rode tomaatjes krijgt
·       meis die haar nieuwe papieren stoeltje verft en nog even een paar schilderijen ernaast
·       sowieso de knutselmanie van meis
·       boas die giegelt, zelfs met koorts van de inentingen (ik ben er geen fan van)
·       boas die niet mocht worden ingebakerd na de inentingen en die nu ein-de-lijk in slaap is gevallen in zijn kartonnen wiegje met zijn kleine armpjes boven zijn hoofd
·       meis die ‘meiboom, jijboom, mamaboom’ zingt
·       dat ondanks het herfstweer, paardebloemen, meis haar kersenboompje, tulpen, een bloesemboompje van 50 jaar oud en nog wat knalroze planten in onze tuin staan te bloeien (en dat je ze vanuit bed kan zien)
·       koffie verkeerd met amandelmelk en koekjes van W
·       Photo Booth met meis en boas
·       J zijn nieuwe knalblauwe trui
·       meis haar krullen die achterstevoren lijken te zitten als ze wakker wordt

En de echte klapper:

·       dat ik onze eettafel glanzend wit ga schilderen deze vakantie










1 opmerking:

  1. haha, san, wat herkenbaar zeg. het lijkt wel een beetje op hier. ik wil in het weekend altijd een heleboel. vanalles wat ik door de week bedenk maar niet alleen kan, of wil doen. en dan is het weekend, en is menno moe, maar wil ik het liefst honderd dingen doen in die twee dagen. en gaat hij maandag niet uitgerust weer naar zijn werk.
    vrolijke foto's van jou en je kindjes. en lekker aan de knutsel. zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen