zaterdag 9 juni 2012

slikken


Van de dokter moet ik verplicht de borstvoeding afbouwen, en wel nu. Boas is zo allergisch en het wordt maar niet helemaal duidelijk waarvoor allemaal precies. Hij krijgt sinds twee dagen voeding uit een blikje op doktersrecept, wat ruikt naar karton en kattenkots. Niet dat hem dat uitmaakt, zonder probleem drinkt hij het op, twee handjes om de fles geklemd. Gek jongetje. Had ik eindelijk die sjaal onder controle, krijgen we dit. De tranen rollen ervan over mijn wangen en ik krijg ze maar niet weggerationaliseerd. Rot-hormonen.

Ik voel me falen als moeder. Stom, ik weet het, maar toch waar. Ineens heb ik een oordeel over mijzelf dat ik nu een fles-moeder ben en dat dat slecht is. Maar dat vind ik dan weer niet van de moeder-vriendinnen om mij heen die hun kindjes de fles geven. Om maar even helemaal opzij te zetten dat Meis vanaf dat ze vijf weken oud was uit de fles heeft gedronken, en ik die fles-moeder dus altijd al was. En daar niks van had. Tot eergister.  

Mijn lijf protesteert, twee Cicciolina-achtige borsten moeten leeggekolfd en die voeding moet gewoon, hopla, door de gootsteen. Ik sta erbij te slikken. En het allerstomste is, niks helpt. Taartjes eten bij een vriendin, een nieuwe haring er achteraan, knallende nagellak, mooie bloemen. Niks. Ik heb een steen in mijn maag en sinds vanochtend perst die er zich via tranen uit. Meis dept ze met een zakdoek en daardoor stromen ze nog harder.

Even doorbijten maar. En heel veel kijken naar dat kleine jongetje wat nauwelijks meer spuugt, geen verergering heeft van zijn eczeem, maar één keer wakker werd vannacht en heel blij wordt van een gele fles. Met kattenkots erin. 



1 opmerking:

  1. san snap je gevoel zo goed. ach zo moeilijk is het he. ik heb hier nog eenderde van de vriezer vol liggen met plastiekenzakjes borstvoeding. ik kan het nog steeds niet weggooien. terwijl guus er helemaal niet tegen kan. stom he. weet je, ik kreeg van de homeopaat een middeltje om me te helpen het stoppen van de borstvoeding iets minder moeilijk te maken voor me. psychisch dan, want fysiek ging dat allemaal wel. ik denk niet dat ik het nog heb, anders zou je het zo van me krijgen, het hielp echt!, geloof dat het iets heette in de trant van lacmaternicum, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. misschien is het iets voor jou ook?

    BeantwoordenVerwijderen